17 Şubat 2009 Salı

Semaver ve Kumpanya

Bu hafta sonu sevgililer günü münasebetiyle İstanbul'da idim. Erkek arkadaşımla tiyatroya gidelim dedik. Nitekimde gittik :) Kocamustafa Paşa'da (namı diğer Kocamustaaa Paşa) küçük bir mahalle kahvesinin yanında kurulmuş olan Çevre Tiyatrosu'nda Semaver Kumpanya oyuncularının sergilediği Semaver ve Kumpanya adlı oyundaydık. Oyun Sait Faik Abasıyanık'ın eserinden uyarlanmış. Her şeye rağmen tiyatro’ diyen gezici bir kumpanyanın hayat dolu öyküsü…Konu böyle olunca Jean Tardieu’dan, Anton Çehov’a, Moliere’den Haldun Taner’e çeşitli yazarlarla şenlenmiş, şamatası bol bir ‘oyun içinde oyun’…Oyun güzel oyuncular mükemmel. Bilinmeyen bir tiyatro ama, aslında tiyatro deyince ilk akla gelmesi gereken tiyatrolardan biri çevre tiyatrosu...Oyunda en çok beğendiğim sahnelerden bir tanesi, iki kişi tarafından gerçekleştirilen cüce sahnesi.
Ayrıca Tansu Biçer'in oyunda bir repliği vardı ki ağzım açık olarak seyrettim. Yahu bir insan nasıl bu kadar hızlı konuşup, yaklaşık 3 dk'lık tekerleme gibi bir repliği hiç hata yapmadan tek solukta bitirebilir...Tiyatroya soğuk bakanlar; semaver ve kumpanya oyuncuları gerçekten size tiyatroyu sevdiriyor. Kesinlikle gitmenizi tavsiye ediyorum...


Fotoğraflar: Banu Kaplancalı
Web: www.semaverkumpanya.com

4 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba...BURSA'DA EN MODA renkli ve insanı kendine çeken cazibesiyle beni çok mutlu ediyor...okumaktan zevk alıyorum...yüreğinize sağlık...çok güzel konulara değiniyorsunuz...sağolun..

Bursada Moda dedi ki...

Çok teşekkür ederim byotantik. Bu yorumunuz beni çok mutlu etti.Beğendiğinize sevindim.Çok saolun...

Adsız dedi ki...

Keşke bizede haber verseydin...

Bursada Moda dedi ki...

Bu haftasonu gidelim istersen :)