8 Şubat 2009 Pazar

BURSA KENT MÜZESİ

Bursa' nın adının Prusa' dan geldiğini ve şehrin kuruluşunun M.Ö. 200' lü yıllara dayandığını biliyor muydunuz ? Ben bilmiyordum. Ya da Bursa' lı mısın Kadifeli Gelin türküsünün nereden geldiğini ? Bu ve benzeri pek çok bilgiye Bursa' lılar Osmangazi ilçesi Heykel semtinde eski adliye binasında kurulan Bursa Kent Müzesi ile ulaşabilmekte.



Şehre mal olmuş veya şehri etkilemiş tüm konular ve kişiler klasik müze anlayışından uzaklaşılarak bu müzede sergilenmekte. Bunun için müzede objeler, canlandırmalar, maketler ve mankenler kullanılmış. Orhangazi, Osmangazi, Murat Hüdevendigar, Yıldırım Beyazıt gibi Osmanlı İmparatorluğunda padişahlık etmiş şahsiyetler, adeta tarih sahnesinden çıkmış sizinle tanışmayı bekliyorlar. Özellikle çocukların zevk alarak sıkılmadan gezeceği, tarih kitaplarında okuduklarını neredeyse canlı olarak görebilecekleri bir mekan olduğunu belirtmek isterim.



Bunun yanında Bursa' da eski dönem çalışma hayatıyla ilgili kesitlerde yine canlandırmalarla sunulmuş. Bu şekilde pek çoğumuza sıkıcı gelen müze gezileri daha eğlenceli hale getirilmiş. Müzede tek sıkıcı taraf size ne yönde hareket etmeniz gerektiği konusunda müdahale etmeye çalışan müze görevlileri.



Müzenin diğer ama belki de en güzel mekanlarından biri kahvesi. Kent Kahvesi adı verilmiş mekan, müzenin ruhunu çok güzel yansıtacak şekilde ve oldukça zevkli döşenmiş. Sunulan kahve yanında ikram edilen renkli bisküviler görülmeye değer.




Bursa' daysanız mutlaka gidin. Bursa dışındansanız Bursa' ya geldiğinizde uğramadan dönmeyin....

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Müzeye bayıldım. Bütün emeği geçenlere teşekkür ederim ve gitmeyen varsa mutlaka ziyaret etsinler. Özellikle de çocuklarınızı Bursa'nın geçmişiyle ve bugünüyle tanıştırınız. Ben çok duygulandım ve çok gurur duydum , kentimizde böyle bir müzenin olmasından.
Rengin Aktaş